نرم افزار های مدیریت پروژه

بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه

فهرست مطالب نمایش

امروزه برای مدیریت بهتر در فضای کسب و کار و تقسیم‌بندی وظایف و نظارت دقیق بر اجرای آن توسط کارکنان، به ابزارهایی نیاز دارید که این فرایند را تسهیل کنند. نرم افزارهای مدیریت پروژه، ابزارهایی هستند که به این منظور طراحی شده‌اند تا به صاحبان کسب و کار در مدیریت کارها و انجام وظایف توسط کارکنان کمک کنند. با استفاده از این ابزارها می‌توانید همواره از پیشرف کارها و انجام وظایف مطلع بوده و به صورت کارآمدتری تیم کسب و کار خود را مدیریت کنید.

استفاده از نرم افزارهای مدیریت پروژه، کارآمدی اعضای تیم را نیز افزایش می‌دهد. زیرا کارکنان و اعضای تیم از این طریق آگاهی بیشتری نسبت به وظایف خود داشته و می‌توانند با شرایط بهتری به انجام آن‌ها بپردازند. اما باید بر اساس کاربرد و عملکرد نرم افزاری را برای آموزش مدیریت پروژه و استفاده انتخاب کنید که نیازهای کسب و کار شما را به نحو مطلوب برآورده کند. با سایت فرتیک همراه باشید تا با جدیدترین، کاربردی ترین و بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه آشنا شوید.

نرم‌افزار‌ مدیریت پروژه چیست؟

نرم‌افزار مدیریت پروژه (Project Management Software) نرم‌افزاری است که کابرد اصلی آن برای برنامه‌ریزی اجرای پروژه، پیشبرد فرایندها، برنامه‌ریزی برای کلیه اجزای پروژه و تعیین وظایف هر بخش یا هر عضو در پروژه است. با استفاده از این نرم‌افزارها، مدیران پروژه و کسب و کارها می‌توانند به راحتی بر روی کوچکترین وظایف و بخش‌ها نیز مدیریت داشته باشند. در واقع بر این اساس، هدف اصلی در طراحی نرم‌افزارهای مدیریت پروژه این است که برنامه‌ریزی و ردیابی عناصر، بخش‌ها و وظایف در یک پروژه را در همه سطوح به نحو مطلوب تسهیل کند.

ویژگی‌های نرم افزار مدیریت تیم و پروژه

یک نرم‌افزار مدیریت پروژه خوب و کاربردی باید از ویژگی‌ها و خصوصیات زیر برخوردار باشد:

برنامه‌ریزی

مهم‌ترین ویژگی برای نرم‌افزارهای مدیریت پروژه به شمار می‌آید که باید بتواند به راحتی با هر کسب و کار و پروژه‌ای سازگار شده و نیازهای آن را برآورده کند. تعریف و سازمان‌دهی راحت و آسان پروژه‌ها، واگذاری وظایف به اعضاء و اشخاص مختلف و تعیین محدوده زمانی برای انجام وظایف از ویژگی‌های اساسی برای این نرم افزارها است.

میزان پیشرفت

نرم‌افزار مدیریت پروژه باید به نحوی طراحی شده باشد که مدیر پروژه یا کسب و کار بتواند وضعیت پیشرفت را پایش و بررسی کند.

گزارش

امکان دریافت گزارش‌های مختلف از عملکرد اعضای تیم و مقایسه آن‌ها و میزان خروجی و زمانی که برای هر کدام اختصاص داده شده از ویژگی‌های مهم و کاربردی نرم‌افزار مدیریت پروژه است.

ذخیره‌سازی

نرم‌افزار خوب و کاربردی نرم‌ افزاری است که امکان ذخیره فایل‌ها و خروجی‌ها را بری استفاده مشترک یا استفاده در آینده دارا باشد.

ارتباط‌گیری

یک برنامه خوب باید امکان برقراری ارتباط با سایر اعضای پروژه را فراهم کنند و حتی اعضاء بتوانند در مورد کارهای سایر اعضاء نظر بدهند و به این ترتیب از یکدیگر بازخورد بگیرند.

امکان هماهنگ‌سازی با نرم‌افزارهای دیگر

این ویژگی باعث می‌شود که کارها و وظایف مربوط به پروژه سریع‌تر راحت‌تر انجام شوند.

رابط کاربری

این موضوع اهمیت زیادی دارد که نرم‌افزار مدیریت پروژه از نظر رابط کاربری ظاهر بصری زیبا و محیط کاربرپسندی داشته باشد تا مدیران و همه اعضاء درگیر در پروژه بتوانند به راحتی با آن کار کنند.

نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی و کنترل پروژه در بازار ایران

تعدادی نرم‌افزار مدیریت و کنترل پروژه وجود دارد که در بازار ایران محبوبیت زیادی داشته و توسط پروژه‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در ادامه با ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها آشنا می‌شویم.

اکسل

یکی از نرم‌افزارهای محبوب و پرکاربرد از مجموعه نرم‌افزارهای آفیس است. که توسط شرکت مایکروسافت طراحی و عرضه می‌شود. مدیریت پروژه نیز یکی از ده‌ها کاربرد این نرم‌افزار محبوب است که امکانات زیادی را در اختیار پروژه‌ها و کسب و کارها قرار می‌دهد. این نرم‌افزار از قابلیت و توان بالا و منحصر به فردی در ذخیره و نگهداری داده‌ها و اطلاعات برخوردار است و امکان هرگونه تحلیل و آنالیز داده‌ها و اطلاعات را فراهم کرده است. امکان طراحی انواع نمودارها و اشکال گرافیکی و ایجاد داشبوردهای مدیریت پروژه از ویژگی‌های خاص و کاربردی این نرم‌افزار محسوب می‌شود. امکان دریافت گزارش‌های مختلف از داده‌ها جهت رفع مشکلات و چالش‌های موجود در مسیر پیشرفت پروژه توسط این نرم افزار فراهم شده است. این نرم افزار بهترین نرم افزار مکمل برای نرم افزارهای MSP و Primavera محسوب می‌شود.

یکی از فاکتورهای اصلی در کار با اکسل سرعت بالا و وجود توابع و فرمول‌ها است که باعث افزایش سرعت محاسبات و بررسی‌ها می‌شوند. تابع‌هایINDEX ،MATCH  و LOOKUP از جمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین توابع اکسل برای مدیریت پروژه هستند که ترکیب و استفاده از آن‌ها این فرایند را تسهیل می‌کند.

MS Project

یکی دیگر از نرم افزارهای مجموعه آفیس و شرکت مایکروسافت است. که می‌توان از طریق آن برنامه‌ریزی، اجرا، کنترل فعالیت‌های مرتبط، مدیریت بهتر در استفاده از منابع، هزینه‌ها و برنامه‌ها و … را انجام داد. این نرم‌افزار که بهترین راه حل برای را متناسب با نیازهای تجاری ارائه می‌دهد قابلیت‌های متعددی دارد. نمای شبکه‌ای، نمای صفحه، نمای جدول زمانی،  ارتباطات و همکاری، همکاری مشترک، گزارش‌گیری، نقشه راه، جدول زمان‌بندی، مدیریت منابع از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین امکانات این نرم افزار به حساب می‌آید.

مزایای نرم افزار MS Project

از مزایای این نرم افزار محبوب و کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان ادغام با نرم‌افزارهای مفید و کاربردی مانند Office 365،Skype و SharePoint  که به دلیل طراحی آن توسط شرکت مایکروسافت است.
  • شباهت زیاد رابط کاربری نرم‌افزار به محصولات محبوب آفیس که باعث سهولت در یادگیری و استفاده از آن می‌شود.
  • توسعه یافتگی بیشتر این نرم‌افزار نسبت به سایر نرم‌افزارها به دلیل قدمت زیاد
  • امکان استفاده از ابزار مالی نرم‌افزار جهت تخمین بودجه در مدیریت پروژه
  • وجود نمونه‌های از پیش طراحی شده که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت شود
  • وجود آموزش‌های جامع و فراوان این نرم افزار در اینترنت که یادگیری آن را تسهیل می‌کند.

کار با نرم‌افزار MS Project

 

Primavera P6

یکی از بهترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت پروژه و محصول در ایران است. این نرم‌افزار که جدیدترین نسخه آن به حساب می‌آید می‌تواند با سایر نرم‌ افزارهای سازمانی و مدیریت پروژه همکاری کرده و در آن‌ها ادغام شود. این نرم‌افزار به سازمان‌ها و شرکت‌ها در سازماندهی و مرتب‌کردن فعالیت‌ها و پروژه‌ها کمک شایانی می‌کند. این نرم‌افزار دارای دو سطح مختلف به شرح زیر است:

  • سطح Project Information که اطلاعات بنیادی و کلیدی پروژه مانند هزینه‌های برآورد شده، قراردادها و غیره را شامل می‌شود.
  • سطح Communication که مکاتبات و ارتباطات پروژه از قبیل ثبت و پیگیری صورتجلسات و دستورجلسات، مکالمات تلفنی، نامه‌ها، دست‌نویس‌ها، مدارک و غیره را شامل می‌شود.

از این نرم‌افزار می‌توان برای گزارش‌دهی، کنترل فعالیت اعضاء و کارمندان پروژه، مدیریت پروژه (زمان‌بندی، بودجه‌ریزی، مدیریت اسناد و غیره)، شرح وضعیت، مدیریت سبد دارایی‌ها استفاده کرد. مدیریت چند پروژه به صورت همزمان، تعریف نمودار سازمانی، تعریف بانک منابع برای پروژه یا سازمان، امکان بودجه‌بندی، قابلیت طراحی وبسایت، تعریف بازه‌های مالی، تعریف چند واحد پولی، تعریف و تخصیص تقویم کاری، تعریف محدودیت زمانی انجام فعالیت و غیره از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این نرم افزار مدیریت پروژه محسوب می‌شود.

Primavera Risk Analysis

این نرم‌افزار یک ابزار کاربردی برای تحلیل ریسک به صورت کامل در طول چرخه عمر پروژه به حساب می‌آید. با این نرم‌افزار می‌توان مدیریت ریسک زمانی و هزینه‌ای را یکپارچه‌سازی کرد. به منظور تعیین سطوح موفقیت پروژه و تکنیک‌های سریع و آسان به منظور تعیین برنامه واکنشی ریسک این نرم افزار ابزار کاربردی و جامع دارد. برای کسب دید موضوعی نسبت به احتیاط‌های لازم یرای عدم قطعیت‌های هزینه و زمان و همچنین تحلیل اثربخشی برنامه‌های واکنش در برابر ریسک می‌توانید از این نرم‌افزار استفاده کنید.

امکان نمایش داده‌ها و تحلیل‌ها به وسیله نمودار میله‌ای و نمودار شبکه با کیفیت بالا، برخوداری از جداول مختلف برای ورود اطلاعات که با کاربری ساده همراه شده است، امكان تخصیص و تسطیح منابع با قدرت بالا، برخورداری از تقویم‌های کاری و قیود، امکان مقیاس‌بندی برای خروجی چاپ، امکان تعریف برنامه مبنا و پیگیری، امکان اخذ گزارشات مختلف، محاسبات ارزش حاصله و غیره از امکانات ارزشمند این نرم افزار به حساب می‌آید

 نرم‌افزارهای مدیریت پروژه آنلاین

با پیشرفت سریع تکنولوژی در دنیای امروز، شاهد ظهور نرم افزارهای بسیار کاربردی و مفید هستیم. که باعث تسهیل و بهبود فرایند اجرای پروژه ها می گردد. در زیربا تعداد زیادی از بروزترین نرم افزارها را می توانید اشنا شوید:

نرم افزار Behtime

این نرم‌افزار که به صورت آنلاین کار می‌کند به گونه‌ای طراحی شده است که نه تنها مدیر پروژه بلکه همه افراد بتوانند از آن برای برنامه‌ریزی و تعیین اهداف استفاده کنند. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان علاوه بر تعیین وظایف و زمان‌بندی، عملکرد اعضاء را بر اساس آمارها ارزیابی کرده و از این طریق نقاط قوت و ضعف پروژه را تعیین کرد تا بتوان برای بهبود نقاط ضعف تلاش کرد.

امکان اخذ گزارش با فرمت‌های مختلف، امکان کار با نرم‌افزار از طریق حساب کاربری گوگل، امکان برقراری ارتباط بین اعضاء جهت همفکری و تبادل اطلاعات، امکان ثبت گزارش کاربران به صورت روزانه، امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و گزارشات در فضای گوگل درایو از قابلیت‌ها و مزایای این نرم افزار به حساب می‌آید.

نرم افزار IPMP

یک نرم‌افزار تحت وب ایرانی است که می‌تواند برای مدیریت ابعاد مختلف پروژه‌ها در سازمان‌هایی که به صورت پروژه محور کار می‌کنند مورد استفاده قرار بگیرد. صنایع مختلف می‌توانند از امکانات این نرم افزار بومی و دانش‌بنیان برای مدیریت پروژه‌های خود استفاده کنند. این سازمان‌ها با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند در کمترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات پالایش شده را از پروژه‌های خود بدست آورند.

مدیریت فرایندها، مدیریت مالی، بودجه و قراردادها، کنترل اسناد و مدارک، مدیریت مدارک مهندسی، مدیریت تدارکات و خرید، مدیریت ساخت، متره و برآورد، مدیریت پرتفولیو، هوش تجاری، مدیریت جلسات، چت تصویری و غیره از بخش‌های مهم این نرم افزار است. امکان استفاده از چند ارز به صورت همزمان و همچنین امکان استفاده از نرم‌افزار به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی و استفاده همزمان از تقویم‌های شمسی، میلادی و قمری از مزایای این نرم افزار است.

نرم افزار Trello

پرکاربردترین و فراگیرترین نرم‌افزار مدیریت پروژه چابک محسوب می‌شود که به صورت کاملاً رایگان در فضای اینترنت یا به صورت اپلیکیشن برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS در دسترس قرار دارد. این نرم‌‌افزار را می‌توان به یک تخته وایت‌برد سفید یا کاغذهای رنگی تشبیه کرد که اعضای پروژه می‌توانن وظایف و برنامه‌های خود را روی آن نوشته و به تخته بچسبانند و در صورت انجام هریک از وظایف جلوی آن تیک بزنند. در ترلو این روش سنتی به شیوه‌ای مدرن انجام می‌شود و مدیران می‌توانند وظایف هریک از اعضا را مشخص کرده و عملکرد آن‌ها را ارزیابی کنند.

مزایای نرم‌افزار ترلو

از مزایای نرم‌افزار ترلو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رابط کاربری ساده و جذاب که کارکردن با آن را آسان می‌کند
  • عدم وجود محدودیت در تعداد نفرات و اعضای پروژه
  • کاملاً رایگان و بدون محدودیت
  • قابل استفاده برای سازمان‌های بزرگ و کوچک
  • کاملاً کاربردی برای برنامه‌ریزی و انجام کارهای روزمره

نرم افزار Asana

از این نرم‌افزار می‌توان به صورت جزئی و دقیق برای مدیریت وظایف در پروژه‌ها و سازمان‌ها استفاده کرد. افراد و اعضای درگیر در پروژه می‌توانند از طریق این نرم‌‌افزار گزارش لحظه‌ای داشته باشند، فایل‌های خود را بدون نیاز به ایمیل بارگذاری کنید و در مواقع لزوم به گفتگو و تبادل نظر با سایر اعضای تیم بپردازید.

مزایای نرم‌افزارAsana

از مزایای این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت ادغام با برنامه‌های کاربردی مانند MICROSOFT OUTLOOK، SALES FORCE
  • برخورداری از افزونه‌های کاربردی مانند نمودارهای کانبان و گانت
  • عدم نیاز به استفاده از ایمیل توسط اعضای پروژه

نرم افزار Taskulu

یکی دیگر از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه بومی است که می‌تواند امکانات مدیریت پروژه، پیگیری زمان کاری و تماس ویدئویی را برای مدیران پروژه‌ها به صورت همزمان فراهم کند. با استفاده از تسکولو می‌توانید همه منابع را در یک مکان مشخص مدیریت کرده و به این ترتیب از تجزیه منابع پیشگیری کنید. این نرم افزار مشکلات مدیریت پروژه‌ها و تیم‌ها بزرگ را به کلی رفع می‌کند.

امکانات و مزایای نرم افزار Taskulu

از امکانات و مزایای این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان فعال نگه‌داشتن همه افراد و اعضای درگیر در یک پروژه در کارها، گفگوها، فایل‌ها و لاگ‌ها زمانی
  • بستری ایده‌ال برای مدیریت پروژه‌های کوچک و بزرگ
  • بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه ایرانی و بهترین انتخاب برای پروژه‌های دورکاری

نرم افزار Jira

برای مدیریت تیم‌های چابک (Agile) بهترین گزینه است. این نرم‌افزار مدیریت پروژه مانند سایر نرم‌افزارها ابزار ساده‌ای نبوده و رابط کاربری آن ممکن است باعث سردرگمی کاربران شود که به همین دلیل نیاز به آموزش دارد.

امکانات و مزایای نرم افزار Jira

از امکانات و مزایای این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت پشتیبانی از کانبان و بردهای اسکرام
  • برگزاری نظرسنجی و طوفان فکری
  • ردیابی و پیگیری دقیق وضعیت پروژه، مسائل و مشکلات
  • امکان تقسیم پروژه به زیرمجموعه‌های کوچک‌تر و گزارش‌گیری از هریک از زیرمجموعه‌ها
  • تخصیص کار و وظایف به اعضای مشخص
  • قابلیت اشتراک گذاری فایل‌ها حتی با حجم بالا
  • تعیین محدوده زمانی برای وظایف

نرم افزار Notion

دارای رابط کاربری ساده و در عین حال حرفه‌ای است که برای مدیریت پروژه‌های بزرگ طراحی شده است. به وظایفی که در این نرم‌افزار ایجاد می‌شود بلوک گفته می‌شود که ایجاد 1000 عدد بلوک در این نرم‌افزار رایگان است و برای تعداد بیشتر باید هزینه پرداخت شود. این نرم‌افزار یک برنامه نیمه آنلاین است که می‌توان در حالت آفلاین نیز از آن استفاده کرد.

امکانات و مزایای نرم افزار Notion

از امکانات و مزایای این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولویت‌بندی وظایف و کارها
  • تعیین تاریخ شروع و پایان برای وظایف
  • قابلیت کامنت‌گذاری
  • قابلیت اشاره کردن (منشن کردن) افراد

نرم افزار Proof Hub

محیط و کاربری ساده از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار مدیریت پروژه است که برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد و با استفاده از آن می‌توان وظایف را تعیین کرده و نحوه عملکرد اعضا را مورد بررسی قرار داد. این نرم افزار 6 زبانه است و این امکان را فراهم می‌کند که بتوان از آن برای پروژه‌های بین‌المللی استفاده کرد.

نرم افزار ProoFHub چیست و چه مزایایی دارد؟

نرم افزار Basecamp

یکی از بهترین نرم‌افزارها برای پروژه‌های دورکار است که هم به صورت دسکتاپ و هم به صورت اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد. این نرم‌افزار بدون محدودیت در تعداد اعضا می‌تواند برای پروژه‌های کوچک و بزرگ به کار گرفته شود. تعیین اولویت‌ها، ارسال اطلاعیه و به‌روزرسانی ارتباطات، چت و گفتگو، پیگیری پیشرفت و محدودیت‌های زمانی تعیین‌شده، به‌روزرسانی خودکار از جمله مزایا و ویژگی‌های این نرم‌افزار است.

نرم افزار Click Up

برای مدیریت وظایف کاری بهترین گزینه است، زیرا می‌توان با استفاده از آن همه‌چیز را سفارشی‌سازی کرد. با این برنامه می‌توانید با توجه به زمان‌های برآورد شده برنامه‌ریزی خودکار انجام دهید. می‌توانید پس از وارد کردن اعضا به این برنامه شرایط نمایش داده‌ها را طوری تغییر دهید که همه افراد به همه وظایف و فعالیت‌ها دسترسی نداشته باشند. این برنامه رایگان نیست و باید به ازای هر نفر از اعضاء به صورت ماهانه هزینه پرداخت کنید. میز کار، امکان ثبت یادداشت، ارسال نظرات، حالت نمایش شب، یکپارچه سازی‌ها و قابلیت نمایش چندگانه از مزایا و ویژگی‌های این نرم‌افزار است.

نرم افزار Instagantt

یک نرم افزار آنلاین است که مدیران می‌توانند از قابلیت گانت آن استفاده کنند. به این معنی که می‌توان اطلاعات پروژه‌ را یکجا وارد نرم‌افزار کرده و پس از آن میزان پیشرفت و اجرای پروژه را به صورت مرحله به مرحله سنجید. این نرم‌افزار یکی از نرم‌افزارهای زیر مجموعه آسانا است که حتی در صورت عدم استفاده از آسانا می‌توان از قابلیت‌های آن استفاده کرد. مشخص کردن وظایف، تعیین زمان انجام وظایف و نظارت بر عملکرد اعضاء و استخراج اطلاعات مورد نیاز در فرمت‌های مختلف از ویژگی‌های این نرم افزار است.

نرم افزار Paymo

دسترسی به نسخه رایگان این نرم‌افزار تنها برای یک کاربر امکان‌پذیر است و بیشتر به درد افرادی می‌خورد که به عنوان فریلنسر کار می‌کنند و می‌خواهند از امکانات آن برای پیگیری زمان اختصاصی کارها و صورتحساب‌ها استفاده کنند. بوردهای کانبان، پیگیری زمانی و زمان‌بندی وظایف، اشتراک‌گذاری فایل، گزارش نویسی و صورتحساب از امکانات و مزایای استفاده از این نرم افزار است.

نرم افزار Scoro

نرم افزار جامعی است که از آن می‌توانید برای ساده‌سازی پیشرفت کار خود استفاده کنید. با این نرم‌افزار نیازی به برنامه‌ها و ابزارهای مختلف برای هر کار ندارید. در این نرم‌افزار تمام اطلاعات مهم شما که مربوط به پروژه است در یک مکان ذخیره‌سازی می‌شود. تقویم تیم مشترک و زمان‌بندی جلسات، ردیابی زمان انجام وظایف و صورتحساب، گزارش‌های دقیق مربوط به امور مالی و پیشرفت پروژه از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار است.

معرفی و بررسی نرم افزارScoro

نرم افزار Citrix Podio

یک نرم‌افزار انلاین با انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت تنظیم برای کارها و ارتباطات تیمی است. قابلیت اختصاص وظایف، به اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم و رمزگذاری شده، ردیابی بودجه پروژه و امکان مشاهده نمای کلی پروژه با داشبورد تصویری از مزایای این نرم افزار است.

نرم افزار Workzone

به منظور دسترسی مدیران پروژه‌ها به همه کارها و توسط مدیران تبلیغاتی مجرب طراحی و ساخته شده است. امکان و قابلیت لیست کارهای شخصی، امکان ایجاد کارها و وظایف فرعی، تعیین دسترسی و مجوز به وظایف و پروژه‌ها و اطلاعات برای کاربران خاص، مشاهده وصعیت با استفاده از نمودارهای گانت از مهم‌ترین مزیت‌های این نرم افزار است.

نرم افزار Redmine

یک نرم‌افزار منبع باز (Open Source) است که از انعظاف‌پذیری بالایی برخوردار است. قابلیت استفاده از نمودارها و گانت برای برنامه‌ریزی، وجود خبرنامه همراه با امکان مدیریت اسناد و پرونده، امکان برنامه‌ریزی نقشه راه برای محصولات، اعلان ایمیل و ردیابی آسان زمان انجام وظایف را می‌توان از مهم‌ترین مزایای آن دانست.

نرم افزار Zoho Project

نرم‌افزاری ساده است که یا امکان ادغام شدن با سایر ابزارها شرایطی را فراهم می‌کند تا همه جنبه‌های یک پروژه در یک سیستم متمرکز شوند. امکان لیست‌بندی وظایف، ردیابی زمانی وظایف، وجود نمودارهای گانت برای نظارت بر پیشرفت فعالیت‌ها، و امکان مدیریت اسناد و پرونده‌ها جزو مزایای این نرم‌افزار محسوب می‌شود.

نرم افزار Deltek Workbook

با این نرم‌افزار می‌توان پروژه و منابع را مدیریت کرده و اشتراک فایل، حسابداری و پیش‌بینی انجام داد. امکان لیست کردن وظایف، وجود نمودارها گانت، وجود پورتال مشتری و برخورداری از ویژگی‌های مالی و حسابداری از مزایای این نرم افزار به حساب می‌آید.

نرم افزار FunctionFox

با استفاده از داشبوردهای مدیریت بصری در این نرم‌افزار که می‌توان به صورت تخصصی تنظیم کرد می‌توان به راحتی و به سرعت کارهای آینده و نتایج تیم را بررسی کرد. امکان برنامه‌ریزی وظایف، امکان گزارش تعاملی، قابلیت برآورد بودجه برای پروژه و لیست‌بندی وظایف و ردیابی زمان انجام آن‌ها از قابلیت‌ها و مزایای این نرم‌افزار است.

نرم افزار Nutcache

این نرم‌افزار برای تیم‌های کوچک طراحی شده است تا بتوانند به صورت پروژه‌ای برای مشتریان کار کرده و صورتحساب ارائه دهند. رابط کاربری زیبا و ساده، امکان مدیریت پروژه و وظایف اعضاء، ردیابی زمانی وظایف و صدور صورتحساب، مدیریت هزینه‌ها و پیوند دادن پروژه‌ها از مزایای آن به حساب می‌آید.

نرم افزار WORKetc

با استفاده از این نرم‌افزار و قابلیت تلفیق موارد پشتیبانی در تمام مناطق نرم‌افزار می‌توان همواره از مشتریان مراقبت کرد. امکان پیوند زدن برگه‌های زمانی و اسناد و … به پروژه‌ها، امکان مدیریت بودجه، فاکتور کردن کلیه فعالیت‌های درآمد و استفاده از فرم و ایمیل برای پشتیبانی مستقیم از طریق تیکت از مزایای این نرم افزار است.

نرم افزار Cage

از مزایا و ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت و ایجاد پروژه‌های مختلف
  • قابلیت نوشتن یادداشت و نظر در زیر وظایف مربوط به هریک از اعضاء
  • قابلیت گرفتن تأییدیه صحت انجام کار از مشتریان
  • امکان مکالمه ویدیویی با اعضاء و مشتریان
  • امکان محافظت از داده‌ها و پروژه‌ها توسط رمز عبور

نرم افزار Brightpod

مزایا و ویژگی‌ها زیر را می‌توان در مورد این نرم افزار اشاره کرد:

  • امکان ایجاد پروژه‌ه با وظایف، اولویت‌ها و نقاط عطف مختلف
  • امکان ایجاد تقویم تحریریه
  • امکان تعیین زمان ورود به سیستم در هر وظیفه
  • قابلیت تنظیم و ایجاد داشبورد فردی برای اعضای تیم
  • قابلیت برقراری ارتباط درون برنامه‌ای و اشتراک فایل

نرم افزار LiquidPlanner

با این نرم‌افزار می‌توانید مهلت‌های واقعی بر اساس بهترین و بدترین حالت برای وظایف تعیین کنید. موارد زیر از دیگر مزایای این ابزار است:

  • امکان تخمین محدوده زمانی واقعی برای انجام هریک از وظایف
  • امکان کامنت‌گذاری و اظهارنظر در مورد وظایف و برنامه‌ها
  • امکان افزودن یادداشت به پروژه‌ها و وظایف

نرم افزار Weekdone

این نرم‌افزار گزارش وضعیت هفتگی و بلند مدت را پوشش می‌دهد و شرایطی فراهم می‌کند تا کارمندان بتوانند وظایف هفتگی خود را با اهداف فصلی و بلندمدت پیوند دهند و از مزایای زیر برخوردار است:

  • امکان ارائه گزارش وضعیت هفتگی
  • امکان تعیین اهداف فصلی و نتایج کلیدی (OKR)
  • دارای داشبورد گرافیکی با امکان مشاهده پیشرفت پروژه
  • امکان ارائه بازخورد خصوصی یک به یک به اعضاء

نرم افزار Bitrix24

یک اینترانت اجتماعی است که برای ارتباطات داخلی طراحی شده است و قابلیت ارائه نمودارهای گانت را دارد. با این نرم‌افزار می‌توان حجم کار کارمندان و ارتباط با مشتریان را مدیریت کرد.

نرم افزار Redbooth

با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید پروژه‌های خود را با تابلوها یا لیست‌های کانبان برای ساماندهی وظایف و ردیابی زمانی مدیریت کنید. قابلیت برنامه‌ریزی ساده برای پروژه و وظایف و وجود فضاهای کاری تیم مجازی مشترک از مزایای این نرم‌افزار است. قابلیت استفاده از ابزارهای کنفرانس ویدئویی با کیفیت بسیار خوب و به صورت نامحدود، پیام‌رسانی به صورت مستقیم و تماس صوتی بهترین ابزار برای ارتباط با اعضاء و نظارت بر عملکرد آن‌ها را فراهم می‌کند.

نویسنده: فریدون فرداد

منبع: تیم تحریریه فرتیک

دانلود فایل PDF

5 2 رای
امتیازدهی به این محتوا
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
تماشای همه نظرات