آموزش نرم افزار مهندسی تیمویک teamweek

آموزش کار با نرم افزار Teamweek

Teamweek یک نرم افزار مدیریت پروژه  می باشد. برای تسهیل و بهبود فرایند کار پروژه ها برای مهندسان و کارشنان مدیریت پروژه طراحی شده است. امروزه، مدیریت پروژه به یکی از مهم­ترین و حیاتی­­ ترین شاخه ­های علم مدیریت تبدیل شده­ است. ایجاد یک فروشگاه مجازی، ساخت یک جاده یا فروش محصولی خاص، همه پروژه ­هایی هستند که باید توسط افراد تیم در محدوده هزینه ­های پیش­ بینی شده و به در زمان مشخص شده به نتیجه برسند. مدیریت پروژه همه این اهداف را محقق می­کند. امروزه ابزارهای زیادی برای کمک به فرایندهای مدیریت پروژه وجود دارد که به پیشرفت بهتر وظایف کمک می­کند. از  جمله این ابزارها،Teamweekمی باشد. تا پایان این مقاله با سایت فرتیک همراه باشید تا با این نرم افزار و مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

Teamweek چیست؟

Teamweek یک نرم افزار مدیریت پروژه تحت وب و ابزاری برای برنامه‌ریزی گروهی است. این نرم­ افزار یک ابزار بصری ساده است که اطلاعاتی خلاصه در مورد وظایف، تیم‌ها و جدول زمانی مربوط به یک پروژه را مشخص می‌کند. به جای قرار دادن ویژگی­ها و قابلیت های پیچیده، Teamweek شامل کد رنگی برای وظایف، چک لیست و اعلان‌ها با استفاده از امکان drag and drop است. آموزش نرم افزار Teamweek ساده بوده استفاده از آن برای همه آسان است.

نرم افزار Teamweek در سال 2017 به سرپرستی سرژ هرکول، مدیر عامل شرکت عرضه شد. این نرم‌افزار محصولی از شرکت نرم‌افزاری خصوصی Toggl بوده که در کشور استونی مستقر است. این شرکت در سال 2007 توسط آلاری آهو و کریسترهااو تاسیس شد. هدف شرکت ارائه نرم‌افزاری برای برنامه‌ریزی منابع بود که یک نمای کلی از پروژه را نمایش دهد. استفاده از اکسل و نمودارهای گانت پیچیده بود و Toggl قصد داشت ابزار ساده‌تری برای این منظور ارائه دهد.

ویژگی­ های کار با Teamweek

Teamweek یکی از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه و برنامه­ ریزی زمانی به صورت آنلاین است. این ویژگی باعث می­شود همه اعضای تیم، پروژه ­ها و فعالیت­ های در حال انجام و پیشرفت آنها را در یک مکان به صورت متمرکز مشاهده کنند.

بازار هدف Teamweek 

Teamweek برای مشاغل کوچک تا متوسط که به یک برنامه‌ریزی ساده پروژه و برنامه زمانبندی تیمی نیاز دارند، بسیار مناسب است. این نرم افزار به مشاوران، تیم­ها و شرکت­های طراحی، توسعه نرم‌افزار، هنر، معماری، آموزش، فناوری اطلاعات، شرکت­های رسانه و سرگرمی، تولید، بازاریابی و تبلیغات، بیوتکنولوژی و… کمک زیادی در برنامه ­ریزی ­های زمانی خواهد کرد.

اموزش نرم افزار تیم ویک مدیریت پروژه

مزایای کار با Teamweek 

کار با این نرم افزار مزایای زیادی برای کاربران و مهندسان پروژه فراهم می کند. که عبارتند از:

برنامه ریزی ویژوال و دیداری برای پروژه

نرم‌افزار آنلاین Teamweek یک دید کلی از اطلاعات پروژه را در یک نگاه به کاربران ارائه می دهد. برنامه زمانبندی شده براساس رنگ، اطلاعات را راحت‌تر به بیننده منتقل می­کند. بنابراین می­توانید به راحتی فرصت­ها یا مسائل را دریافته و آگاهانه تصمیم بگیرید.

Teamweek وظایف، اعضای تیم و جدول زمانی را با هم و در یک صفحه نشان می‌دهد. بنابراین همه اعضای گروه می­دانند که از چه زمانی چه کاری را باید انجام دهند. در محیط این نرم افزار همچنین می­توانید از آنلاین بودن یا نبودن اعضا باخبر شوید. شما در محیط کار با Teamweek همچنین می­تونید اهداف کوتاه مدت و زیر پروژه برای پروژه اصلی تعریف نمایید.

سادگی و استفاده آسان

Teamweek در بین نرم‌افزارهای مدیریت پروژه بسیار کاربرپسند است. این نرم‌افزار بصورت بصری و برای استفاده آسان طراحی شده است. کاربران می‌توانند به سرعت آموزش نرم افزار  Teamweekرا گذرانده، شروع به استفاده از آن کنند. در این نرم‌افزار شما درگیر ایجاد نمودار گانت نخواهید شد. این نرم‌افزار این نمودار را به صورت خودکار برای شما به نمایش در می­ آورد. تمام کاری که شما باید انجام دهید افزودن وظایف با تاریخ یا دامنه تاریخ است. با ورود برنامه­ های همه اعضای تیم، شما تصویر کلی از کارهایی را که تیم در طول یک دوره زمانی مشغول آنها است، را می­بینید. برای هرگونه تغییر، می­توانید به سادگی وظایف انتخاب شده را تغییر دهید یا آنها را با Drag &Drop جابجا کنید.

نماهای انعطاف‌پذیر

 Teamweek به کاربران امکان می‌دهد تا تمام قسمت­های یک پروژه بزرگ مانند وظایف و تکالیف را با هم، در یک مکان مشاهده کنند. همچنین می‌توانید وظایف اعضای تیم را در یک جدول زمانی مشاهده کنید. همچنین می­توانید به راحتی بین نمای پروژه و نمای تایم لاین تیم جابجا شوید و روی هرکدام زوم کرده جزئیات را مشاهده کنید.

اشتراک‌گذاری و ادغام

 جدول زمانی را می توان از طریق یک پیوند آنلاین با سایر تیم‌ها، مشتریان یا شرکای خارجی به اشتراک گذاشت. در این نرم‌افزار همچنین می­توان اطلاعات را با Basecam و Trello نیز به اشتراک گذاشت. افزونه های مرورگر وب Chrome و Mozilla هم در این نرم افزار در دسترس هستند.

کار با نرم‌ افزار MS Project – نرم افزار محبوب مدیران و کارشناسان مدیریت پروژه

آموزش نرم‌افزار Teamweek

برای شروع کار با Teamweek ابتدا باید آن را نصب کنید. نسخه­ های اندروید و PC موجود هستند. پس از وارد شدن به محیط نرم افزار ابتدا باید یک پروژه جدید ایجاد کنید. با کلیک روی علامت W سبز می‌توانید یک پروژه جدید با نام دلخواه ایحاد کنید. بعد از آن که وارد محیط پروژه شدید، در کادر سمت چپ، زیر پروژه ­ها را تعریف کنید. به راحتی روی آن کلیک کرده، نامی برای قسمت­های مختلف هر پروژه تایپ کنید. زیر پروژه ­ها زیر هم به نمایش در می ­آیند.

در قسمت وسط صفحه می­توانید تایم‌لاین را مشاهد کنید. تایم‌لاین نمایش زمان­بندی پروژه را به صورت تصویری نمایش می­دهد. برای ایجاد یک وظیفه، روی تایم‌لاین هر زیرپروژه در تاریخ شروع، کلیک کنید. در صفحه باز شده این گزینه ­ها را مشاهده خواهید کرد:

  • User:  کاربر یا کاربرانی که باید این وظیفه را انجام دهند تعین می­شود.
  • From-to: در این قسمت تاریخ شروع و تاریخ پایان پروژه را وارد کنید.
  • Start-end time: در این قسمت ساعت شروع و تحویل پروژه را وارد می­کنید.
  • توضیحات: اطلاعاتی که کاربر باید بداند را در باکس مربوط به توضیحات، وارد می­کنید.
  • مراحل انجام وظیفه: در قسمت بعد مراحلی برای وظیفه تعیین می­کنید.
  • Upload or drop file: در این قسمت می­توانید فایلی را به پروژه الحاق کنید.
نحوه کار و استفاده از نرم افزار teamweek در پروژه ها

شما به راحتی با تعیین موارد بالا یک وظیفه ایجاد کردید که به صورت یک نوار رنگی روی تایملاین به نمایش درآمد. با انجام مراحل هر وظیفه و تیک خوردن آن، در قسمت نوار رنگی هر وظیفه می­توانید درصد انجام کار را مشاهده کنید.

  • کلیک روی علامت ذره ­بین در پایین و سمت راست صفحه می­توانید روی بازه زمانی خاصی مثلا ماه یا هفته مورد نظر، زوم کنید.
  • با کلیک روی علامت W سبز در بالا و سمت چپ صفحه می­توانید همه پروژه ­ها را مدیریت کرده و یا با دعوت افراد مورد نظرتان، تیم جدید تعریف کنید.

منابع:

project-management.com

youtube.com

نویسنده: فریدون فرداد - تیم تحریریه فرتیک

منبع: فرتیک

دانلود فایل PDF

5 1 رای
امتیازدهی به این محتوا
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
تماشای همه نظرات