تاثیر مهارت کلامی بر روی کارکنان یک شرکت

تاثیر مهارت کلامی بر روی کارکنان یک مجموعه

آیا می‌دانید تاثیر مهارت کلامی بر روی کارکنان یک مجموعه چگونه شرایط را برای پیشرفت سازمان فراهم می‌کند؟ مهارت کلامی سازمانی در کسب و کار چه نقشی دارد؟ آیا افزایش مهارت کلامی در شرکت باعث افزایش فروش می‌شود؟ همه ما می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در کسب و کار، کیفیت مهارت و ارتباط کلامی ما با کارکنان و مراجعه کنندگان است.

تقویت مهارت‌های کلامی باعث می‌شود که مدیر با کارکنان شرکت ارتباط مؤثرتری داشته باشد و آن‌ها بتوانند که با انگیزه بیشتری در راستا پیشرفت و موفقیت سازمان تلاش کنند. یکی از نتایج تاثیر مهارت کلامی بر کارکنان مجموعه، ایجاد خلاقیت و مطرح شدن ایده‌های جدید از سوی اعضای شرکت است، اما تصور کنید که کارکنان یک مجموعه دچار ضعف مهارت کلامی باشند و مدیر نتواند به خوبی با کارکنان خود ارتباط داشته باشد، کارمندان صحبتی از بروز مشکلات در سازمان نمی‌کنند.

تاثیر مهارت کلامی بر کارکنان مجموعه و انجام وظایف همه اعضای شرکت

تقویت مهارت کلامی نقش بسیار مهمی در تعاملات امروز ما دارد. بدون شک می‌توان گفت مهارت کلامی است که باعث ایجاد ارتباط مؤثر در بین اعضای شرکت می‌شود. این ارتباط مسئولیت‌ها و وظایف کاری کارکنان سازمان را بهبود می‌بخشد. در صورتی که مهارت کلامی نتواند ارتباط مفید و مؤثری در سازمان ایجاد کند، افراد در رسیدن به اهداف و موفقیت با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند؛ بنابراین باید به ارزش تقویت مهارت کلامی سازمانی پی برد و دانست که این مهارت می‌تواند چه مزایایی برای شرکت داشته باشد.

افزایش مهارت کلامی در شرکت و نقش مدیر و تاثیر آن بر کارکنان

همان طور که می‌دانید، مهم‌ترین نقش را در مجموعه مدیر ایفا می‌کند. مسئولیت او در شرکت، ساماندهی کارکنان و برنامه ریزی برای انجام درست وظایف آن‌ها و کسب موفقیت است. در حقیقت مدیر میان کارکنان و محیط خارج از شرکت نقش رابط را دارد. با توجه به تاثیر مهارت کلامی بر کارکنان مجموعه، می‌تواند با ارتباط خود با هر یک از اعضا، در کسب و کار تغییرات ایجاد کند.

به این مثال می‌توان دید که مهارت کلامی سازمانی تا چه میزان تأثیر گذار است. مدیر پس از دریافت جدیدترین اطلاعات، باید به فکر انتقال آن‌ها به کارمندان سازمان باشد. و اگر نتواند از مهارت‌های کلامی خود درست استفاده کند، به اهداف مورد نظر خود نمی‌رسد، اما با افزایش مهارت کلامی در شرکت می‌تواند هر اطلاعاتی را به کارکنان خود انتقال دهد و به طور کلی با همه اعضای شرکت ارتباط خوبی داشت باشد.

تاثیر مهارت کلامی بر روی کارکنان یک مجموعه و ارتباط تاثیرگذار

انسان‌ها به محض ورود به دنیای جدید در تلاش‌اند که با دیگران ارتباط برقرار کنند. آن‌ها با همراهی دیگران و مشارکت در فعالیت‌ها و صحبت‌های آن‌ها در صدد ایجاد تعامل هستند. با توجه به آمار به‌دست آمده افراد 75 درصد از زندگی روزانه خود را صرف برقراری ارتباط با آدم‌های اطراف خود می‌کنند.

مهارت‌های ارتباط تشکیل شده از دو مهارت کلامی و غیر کلامی، در حقیقت این دو کنار هم معنا پیدا می‌کنند. حالت‌های صورت، ویژگی‌های رفتاری و صحبت کردن با افراد همه جزء مهارت‌های ارتباطی محسوب می‌شوند. اما ارتباط کلامی دایره گسترده‌تری دارد و در همه ابعاد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. باید بدانید که تکامل شخصیت انسان به واسطه ارتباط شکل می‌گیرد و یک ارتباط سلامت و استاندارد می‌تواند او را به شخصیتی تأثیر گذار تبدیل کند.

تاثیر مهارت کلامی بر روی کارکنان یک مجموعه و گسترش کسب و کار

همان طور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم مدیر نقش مهمی در بهبود کسب و کار شرکت دارد و افزایش مهارت کلامی او در شرکت می‌تواند روی همه کارکنان مجموعه تأثیر بگذارد. در نتیجه اگر با وجود شرایط خوب شرکت اگر کارکنان دچار مشکلاتی مانند کمبود انگیزه کافی، خستگی و … باشند، می‌توان علت آن را نبود ارتباط مؤثر و مهارت کلامی در بین اعضا و مدیر دانست.

فعالیت‌های یک سازمان زمانی بهبود پیدا می‌کند و شرایط برای پیشرفت شرکت مهیا می‌شود که مدیر سازمان نسبت به اهمیت تاثیر مهارت کلامی بر کارکنان مجموعه آگاهی داشته باشد. در چنین شرایطی مدیر شرکت با توجه به وظیفه و مسئولیتی که دارد، باید با افزایش مهارت کلامی در شرکت برای برقراری ارتباط سالم با کارکنان خود تلاش کند تا فضا برای ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات کارکنان باز شود.

مدیر از طریق تاثیر مهارت کلامی بر روی کارکنان یک مجموعه، می‌تواند شرایطی را فراهم کند که کارمندان شرکت در یک محیط سالم بدون هیچ گونه استرس و نگرانی با یکدیگر ارتباط داشته باشند و به فعالیت‌های خود ادامه بدهند. وجود همچنین کارمندانی با ویژگی‌های مثبت در یک شرکت می‌تواند به روند پیشرفت و بهبود امور کمک کند. با ایجاد ارتباط درست میان مدیر و کارکنان یک مجموعه تبادل اطلاعات به خوبی انجام می‌گیرد. در این صورت تمامی افراد می‌توانند انتظارات و خواسته‌های خود را برای مدیر توضیح دهند.

هر چقدر که مهارت‌های کلامی مدیر در شرکت تأثیرگذارتر واقع شود، کارکنان می‌توانند با همکاری یکدیگر در راستای اهداف شرکت قدم بردارند. با ارتباط سالم و هدفمند فضای سالم‌تر و صمیمی‌تری در شرکت به وجود می‌آید و اعضای شرکت می‌توانند ایده‌های خود را برای عملی شدن به مدیر ارائه دهند. در چنین شرایطی مدیر از مشارکت کارمندان در جلسات و بحث‌ها استقبال بیشتری می‌کند.

افزایش تاثیر مهارت کلامی بر روی کارکنان یک مجموعه و رفتار مدیر با اعضای شرکت

بدون شک چگونگی استفاده از مهارت کلامی برای ایجاد ارتباط مؤثر با کارمندان برای نگهداری و مراقبت از کسب و کار بسیار مهم است. اگر شما به تازگی در مجموعه‌ای به عنوان مدیر مشغول به کار شده‌اید. می‌توانید با درک اهمیت و تاثیر مهارت کلامی بر کارکنان مجموعه و با مطالعه این مقاله برای بهبود کسب و کار خود اقدامات لازم را از انجام دهید. نحوه استفاده از مهارت‌های کلامی یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های مدیران برای رسیدن به موفقیت در کسب و کارهای امروز است.

نتیجه‌گیری: نقش مدیر موفق برای رسیدن به اهداف سازمان

در پایان به عنوان جمع بندی می‌توان گفت پیشرفت اقتصادی کسب و کار و موفقیت در زمینه‌های مختلف به واسطه تاثیر مهارت کلامی بر روی کارکنان یک مجموعه ایجاد می‌شود. مدیر شرکت می‌تواند با تقویت مهارت‌های کلامی خود نقش مهمی را برای رسیدن به اهداف سازمان ایفا کند. توجه داشته باشید پیش از همه این، هنر خوب گوش کردن اهمیت پیدا می‌کند.

شما می‌توانید در بخش نظرات سایت، پیشنهادات و تجربیات خود را برای ما و سایر خوانندگان ارسال کنید. برایمان از ویژگی‌های مدیر موفق بگویید. به نظر شما افزایش مهارت کلامی در شرکت تا چه میزان اهمیت دارد؟

نویسنده: فریدون فرداد - تیم تحریریه فرتیک

منبع: فرتیک

دانلود فایل PDF

5 1 رای
امتیازدهی به این محتوا
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
تماشای همه نظرات