بهترین نرم‌افزارهای مدیریت پروژه در سال گذشته

معرفی ۵ نرم‌افزار مدیریت پروژه

 استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه برای بسیاری از مشاغل نه تنها به رشد شرکت­ها کمک می­ کند بلکه باعث آسان ­تر و کارآمدتر شدن مدیریت پروژه ­ها می­ شود. این ابزارها به مدیران پروژه کمک می کند تا گردش کار را به صورت یکپارچه و به صورت خودکار انجام دهند و از به روزرسانی ­های کسب وکارشان مطلع شوند. نرم‌افزار مدیریت پروژه به مدیران پروژه و تیم ها کمک می‌کند تا نیاز مشتریان را دنبال کرده و محدودیت ­های زمانی و بودجه ای را مدیریت کنند. نرم‌افزار مدیریت پروژه محیطی مجازی است که، امکاناتی را برای ایجاد نمودارها و گزارش­ ها، به اشتراک گذاشتن اسناد، پیگیری بودجه، تخصیص منابع ، مدیریت وظایف، برنامه‌ریزی پروژه ها و برقراری ارتباط با تیم ها ارائه می دهند.

این نرم‌افزارها مزایای زیادی برای کسب و کارها و پروژه­ ها دارند، به خصوص اگر به درستی برای مطابقت با نیازهای سازمان انتخاب شده باشد. نرم‌افزارهایی که برای مدیریت پروژه ­ها و کمک به مدیران مهندسان و صاحبان کسب وکار به بازار معرفی شده ­اند، بی­ شمارند و هر کدام ویژگی­ ها و مزایا و مشتریان خاص خود را دارند.

در سطرهای پیش رو می ­خواهیم چند مورد از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت پروژه در سال ۲۰۲۱ را معرفی کرده و نکات قوت و ویژگی ­های هر کدام به اختصار بررسی کنیم.

Trello

Trello یکی از محبوب­ترین و بهترین نرم‌افزارهای مدیریت پروژه آنلاین است. هنگامی که به دنبال یک نرم‌افزار مدیریت پروژه هستید، حتما نام ترلو به گوشتان می­خورد. سیستم این نرم‌افزار مدیریت‌پروژه، مبتنی بر مدیریت کارت­ ها است. در محیط Trello، مجموعه کارت­ ها هستند که تصویری از پروژه ارائه می دهد. با استفاده از Trello می­توانید برای هر وظیفه، کارت ایجاد کنید و برای هرکارت، کاربری اختصاص داده و در لیست­های موجود مطابق وضعیت آن وظیفه، آن را در صفحه حرکت دهید. کارت­ ها توسط هر یک از اعضای پروژه، قابل دسترسی است.

Trello یکی از بصری­ ترین و انعطاف‌پذیرترین ابزارهای مدیریت پروژه است که به شما امکان می‌دهد با تعیین یک موعد مشخص، اولویت برچسب‌گذاری، پیوست کردن فایل­ها، تصاویر، لیست‌های کشویی و موارد دیگر، دید روشنی از پروژه داشته باشید.

Wrike

Wrike یک نرم‌افزار رایگان مدیریت پروژه است که به تیم‌ها برای همکاری و ساده‌سازی وظایف کمک می­کند. این نرم‌افزار یک فضای همکاری واحد، همراه با ارتباط داخلی و سایر ابزارهای ویرایش برای کمک به افزایش بهره‌وری تیم ها فراهم می­کند. ویژگی­های استاندارد مدیریت پروژه مانند نمودارهای گانت، داشبوردهای مفید و امکانات گزارش­ گیری کاملی در این نرم افزار وجود دارد. این نرم‌افزار بدون درگیر کردن کاربر با مفاهیم پیچیده مدیریت پروژه، تعریف یک پروژه را از اول تا آخر انجام می­دهد.

Monday.com

monday.com یک نرم افزار قدرتمند مدیریت پروژه است که امکانات خوبی برای مدیریت پروژه ­ها شامل ویژگی­ های مدیریت منابع و پروژه، ردیابی زمان، همکاری و گزارش­ ها را دارد. به عنوان مثال، کاربران می­ توانند پرونده ­ها را بارگذاری و ضمیمه کارت کنند، نظر دهند، از هم تیمی‌ها نام ببرند و موارد دیگر. همچنین داشبورد گزارشگری خوبی برای پروژه ارائه می‌دهد که می­تواند داده ­ها را از چندین صفحه جمع آوری کند و به شما امکان پیگیری توانایی پیشرفت بهتر را خواهد داد.

Basecamp

Basecamp کهنه‌کار به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت پروژه در سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته می‌شود. این نرم‌افزار بیش از یک دهه است که در دنیای مدیریت پروژه فعالیت می‌کند و در این مدت یک مشتریان وفادار زیادی پیدا کرده است. برنامه ­ریزی و تقویم­ ها، چت آنلاین، پیام خصوصی، ذخیره­ سازی پرونده و ابزارهای جستجوی قدرتمند و یک مجموعه گزارش قوی و موارد دیگر در این نرم‌افزار مدیریت پروژه، گنجانده شده است .اعلان‌ها را می توان با توجه به نیاز، از جمله خاموش‌کردن آنها در خارج از وقت اداری، تنظیم کرد.

معرفی و لیست کامل بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه در بازار ایران

Microsoft Project

Microsoft Project یکی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت پروژه بوده و از نظر امکانات، از بسیاری از دیگر نرم‌افزارهای مدیریت پروژه جلوتر است و اکنون بیش از 30 سال است که به مدیران پروژه کمک می کند. Microsoft Project برای پاسخگویی به نیازهای مدیران پروژه باتجربه و برای پروژه های بزرگ و پیچیده امکانات کاملی ارائه می­کند. این نرم‌افزار دارای یک سیستم گزارش­ دهی قوی است که شامل گزارش‌های از پیش ساخته شده و قابل تنظیم است. می­توانید این گزارشات را با خیالی آسوده به Microsoft PowerPoint بفرستید. این نرم‌افزار مدیریت پروژه، به دلیل پیچیدگی و قیمت بالا شاید برای پروژه­ های کوچک و کسب وکارهای تازه کار زیاد مناسب نباشد.

Smartsheet

Smartsheet یک نرم افزار ردیابی پروژه است که امکانات مفیدی برای مدیریت آسان و کارآمد هر نوع کسب وکار و پروژه ارائه می دهد. این سیستم مدیریت پروژه به بیش از 80،000 برند در سراسر جهان خدمات می‌دهد. از ویژگی‌های اصلی Smartsheet می‌توان به پورتال مشتری، نمودارهای گانت، مدیریت نمونه کارها، تابلوی Kanban، مدیریت بودجه، ابزارهای همکاری، الگوهای قابل تنظیم و پیگیری زمان و هزینه اشاره کرد.

ProofHub

ProofHub یک برنامه مدیریت پروژه آنلاین است که بر سادگی تأکید دارد. این نرم‌افزار مدیریت پروژه بیشتر برای مشاغل کوچک و در حال رشد در نظر گرفته شده است. پروژه ­ها به گروه ­ها و مشتری ­هایی اختصاص می یابد که قادر به بحث و تبادل نظر و ویرایش هستند. ProofHub امکانات زیادی ارائه می­کند ازجمله: نقش‌های سفارشی، مدیریت وظایف، گردش­ کار و تابلوها، نمودارهای گانت، گزارش‌ها، ردیابی زمان، بحث­ ها، چت، تقویم، مدیریت پرونده، یادداشت­ ها و اعلان­ های درون برنامه‌ای.

منابع:

www.thebalancesmb.com

surveysparrow.com

mopinion.com

نویسنده: فریدون فرداد

منبع: تیم تحریریه فرتیک

دانلود فایل PDF

5 2 رای
امتیازدهی به این محتوا
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
تماشای همه نظرات